Maailmanlaajuinen kulttuuri-ilmiö ja vaatebrändi Huf oli aivan aluksi pro-skeittarin Keith Hufnagelin ajatus siitä, mitä voisi tehdä ammatilaisuran ohella ja sen jälkeen. Myöhemmin haastattelussa hän on kertonut, ettei se ajatus toisaalta ollut kovinkaan jäsentynyy: Hufnagel, 1990-luvun skeittauksen kärkinimi, kiersi skeittarina globaaleissa metropoleissa ja näki erityisesti sneaker-muodin syntymisen.
Vuonna 2002 avattu Huf oli San Franciscon Bay Arean ainoita paikkoja löytää juuri ne oikeat streetwear- ja sneaker-julkaisut, ja juuri tällaisena se yhdisti alueen skeittarit sekä muut luovien alojen entusiasistit. Kaupan minimalistinen sisustus korosti tuotteiden ja taiteen esillepanoa. Huf teki tilaa tuotteille, mutta se teki saman ihmisille, ajatuksille ja kohtaamisille.
Tätä taustaa vasten inkin täysin luonnollista, että syrjäisen korttelin kivijalkaliikkeestä tuli nopeasti globaali designerbrändi toteuttamaan Keith Hufnagelin visiota skeittauksen ja katumuodin yhteenliittymästä. Hufin kollaboraatiot häkellyttävän laajan kirjon eri tyyli- ja kulttuurialojen edustajien kanssa ovat jokaisena kertana suurennuslasi siihen, mitä kuumin kama on juuri nyt.