YES, WE ARE SHIPPING WORLDWIDE! (please scroll down for the terms in english)
SUOMEKSI
Toimitusaika tilauksille Suomeen on yksi (1) arkipäivä!
Toimitamme tilaukset Suomen Postin tai Matkahuollon kautta. Tilaukset toimitetaan tilausta seuraavana arkipäivänä. Ennen klo 14:00 tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan jo samana päivänä. Tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemalla toimitustavalla jotka ovat:
Postin 16 paketti (economy):
Asiakas voi noutaa henkilötodistusta vastaan tilaamansa paketin tilauksella olevan postinumeron mukaisesta postitoimipaikasta lähetystä seuraavana arkipäivänä klo 16 jälkeen. Asiakkaalle lähetetään automaattisessa sähköpostiviestissä tilauksen lähetystunnus. Asiakkaalle ilmoitetaan myös tekstiviestillä lähetystunnus kun tilaus on noudettavissa postitoimipaikasta. Posti 16 paketin toimituskulu on 5€
Postin 14 paketti (express business day):
Lähetys jaetaan toimitusta seuraavana arkipäivänä klo 08:00-14:00 välillä asiakkaalle tilauksessa timoitettuun toimitusosoitteeseen. Asiakkaan tulee ilmoittaa mahdollinen OVIKOODI osoitetietojen yhteydessä. Jos asikas ole paikalla toimitusosoitteessa tai ei ole toimittanut mahdollista ovikoodia, paketti viedään tilauksen osoittamaan postitoimipaikkaan, josta asiakas voi noutaa sen lähetystunnusta ja henkilöllisyystodistusta vastaan. On asiakkaan vastuulla toimittaa ovikoodi ja olla paikalla toimitusosoitteessa jakelupäivänä klo 08:00-14:00. Asiakkaalle lähetetään automaattisessa sähköpostiviestissä tilauksen lähetystunnus. Posti 14 paketin toimituskulu on 12€
SmartPOSTI:
Lähetys toimitetaan tilauksessa mainittuun Postin pakettiautomaattiin lähetystä seuraavana arkipäivänä klo 16 mennessä. Asiakkaalle lähetetään tekstiviestinä pakettiautomaatin lokerokoodi jolla asiakas voi noutaa lähetyksen. SmartPOSTI lähetyksen toimituskulu on 5€.
HUOM! Klarna laskua tai Klarna tiliä ei voida käyttää maksutapana käytettäessä pakettiautomaattia toimitustapana, koska Klarna vaati henkilöllisyystodistuksen tarkistamisen tilauksen luovutuksen yhteydessä. Pakettiautomaatia käytettäessä henkilöllisyttä ei voida varmentaa luovutusvaiheessa. Tämä on Klarnan vaatima menettelytapa jolla ehkäistään mahdollisia väärinkäytöksiä.
Nouto Beyondin Jyväskylän tai Helsinkgin myymälästä:
Asiakas voi valita toimitustavaksi ”Nouto Jyväskylän mymälästä” tai "Nouto Helsingin myymälästä" jolloin tilaus on noudettavissa Beyondin Jyväskylän myymälästä viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä klo 11:00-19:00. Myös saman päivän nouto on mahdollinen, jos tilaus tehdään ennen klo 16:00. Helsingin myymälään tilaukset toimitetaan kaksi kertaa viikossa; keskiviikoksi ja perjantaiksi. Asikas saa sähköpostiviestin noudettavissa olevasta tilauksesta. Tilaus luovutetaan nimeä ja henkilöllisyyden todistamista vastaan, jos tilauksen noutaa eri henkilö on tämä ilmoitettava lisätiedoissa. Huom! Klarna laskulla maksettavat tilaukset luovutetaan ainoastaan tilauksen laskussa olevalle henkilölle henkilötodistusta vastaan.
Asiakkaan antamat tilaustiedot:
Asiakas on velvollinen antaamana tilauksen yhteydessä oikeat toimitustiedot (nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti). Asiakkaalle lähetetään automaattiviestit sähköpostitse (tilausvahvistus, toimitusvahvistus jossa mukana pakettikoodi). Posti toimittaa pakettikoodin myös tekstiviestillä. Jos asiakas on syöttänyt tiedot väärin on asiakas vastuussa mahdollisista lähetyksen palautumisesta ja uudelleen lähetyksistä aiheutuvista kuluista. Palautuskulu 5€ ja uudelleen lähetys 5€. Jos esim tilausvahistus ei saavu asiakkaan sähköpostiin heti tilauksen tekemisen on syynä väärin syötetty sähköposti. asiakkaan tulee tällöin oll ayhteydessä asiakaspalveluumme tietojen muuttamiseksi.
Dokumentit:
Tilauksen kuitti lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Kuitissa on eriteltynä tilattujen tuotteiden hinnat ja verokannat, sekä toimituskulut. Kuittia ei lähetetä tilauksen mukana paperiversiona. Tilauksen mukana toimitetaan kuitenkin lähetyslista tilatuista tuotteista. Kaikissa dokumenteissa on mainittuna asikkaan ja myyjän tiedot.
Vaihto Suomesta:
Vaihto Suomeen toimitetuille tilauksille on asiakkaillemme ilmaista. Vaihdosta tulee ilmoittaa kirjallisesti viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteiden vastaanottamisesta (kuittaaminen Postilta). Myös vaihdon lähettäminen myyjälle (jättäminen postiin)14 päivän kuluessa tuoteen vastaanottamisesta riittää. Tässä tapauksessa erillistä ilmoitusta ei tarvita. Liitä vaihdon mukaan saatekirje jossa mainitaan mihin tuotteeseen/väriin/kokoon vaihto tehdään. Vaihdossa palautuvat tuotteet tulee olla moitteettomassa kunnossa ja käyttämättömiä. Jos tuotteet todetaan käytetyiksi tai ilmoitusta vaihdosta ei ole tehty aikarajan puitteissa, emme hyväksy vaihtoa. Postin asiakaspalautustunnus on 617841.
Palautus Suomesta:
Ilmoitus palautuksesta on tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta (kuittaaminen Postilta). Myös palautuksen jättäminen postiin 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta riittää. Palautettavat tuotteet tulee olla moiteettomassa kunnossa, käyttämättämiä ja jälleenmyyntikelpoisia. Palautuskulu on 5€. Palautuskulu vähennetään takaisin maksettavasta palautussummasta tai lisätään klarnan laskuun. Toimituskulua 5€-12€ ei makseta takaisin palautuksen yhteydessä. Jos tuotteissa havaitaan käytönjälkiä tai palautus tehdään myöhässä, emme hyväksy palautusta ja tuotteet tullaan lähettämään takaisin asiakkaalle asiakkaan kustannuksella. Postin asiakaspalautustunnus Beyondiin tehtäville palautuksille on 617841. Paypal maksutavalla tehdyissä palautuksissa tai peruutuksissa ei makseta takaisin Paypalin veloittamaa 4% palvelumaksua. Asiakaspalautusta tehtäessä asiakkaalle ei koidu palautustilanteessa postin kassalla kuluja. Mikäli asiakkaan tilaus on tilavuudeltaan ja painoltaan suuri (tilavuuspaino yli 5kg), vähennämme palautustilanteessa takaisin maksettavasta summasta toteutuneen lähetyskulun sekä toteutuneen palautuskulun (Posti / Matkahuolto laskuttama kulu). Asiakkaan toivoessa voimme myös lähettää asiakkaalle dokumentit toteutuneesta lähetys- ja palautuskulusta.
Vaihto ja palautus ulkomailta:
Ulkomaille lähetettyjen tilausten palautuskuluista ja palauttamisesta vastaa asiakas. Ulkomaille lähettettävien vaihto-palautustuotteiden postikuluista vastaa asiakas.
Vaihdossa/palautuksessa palautuvat tuotteet tulee olla moitteettomassa kunnossa ja käyttämättömiä. Jos tuotteet todetaan käytetyiksi tai ilmoitusta vaihdosta ei ole tehty aikarajan puitteissa, emme hyväksy vaihtoa/palautusta. Vaihdosta tulee ilmoittaa kirjallisesti viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteiden vastaanottamisesta .
Kampanjat ja alekoodit:
Jos asiakas ei ole käyttänyt tilausta tehtäessä voimassa olevia kampanja-, lahjakortti- tai alekoodeja ei alennusta hyvitetä jälkikäteen.
Lahjakortit:
Nettikaupasta ostetut lahjakortit käyvät vain nettikauppaan! Jos haluat lahjakortin myymälään tulee se ostaa myymälästä.
Kamppanjoiden aikana ostetuiden lahjakorttien summa tulee olemaan alennettu hinta. Eli lahjakortin summa on aina se minkä asiakas lahjakortista maksaa.
Reklamaatiot:
Asiakkaan on tehtävän ilmoitus viallisista tuotteista NOUTOPÄIVÄNÄ ja tuotteen on tällöin oltava käyttämätön. Myöhemmin esille tulleissa reklamaatioissa noudatetaan kuluttajasuojalakia. Virheellisten toimitusten palautus ja vaihto on aisiakkaille ilmaista. Reklamaatioperusteeksi ei kelpaa pakkauksen (esim kenkälaatikon) huono kunto.
Jälleenmyyjät/resellerit:
Beyond myy tuotteita vain suoraan kuluttajille, ei jälleenmyyjille.
IN ENGLISH
Delivery time is one weekday in Finland and from 3 to 8 weekdays on other coutries depending on the country of delivery.
All shipments will be shipped via finnish post department, Posti. Order will be shipped latest on following day from placing an order.
Shipping methods are:
DHL worldwide shipping
Items are delivered to the recipient’s address after import clearance, if any, has been taken care of. Customer can follow order thrue DHL's portal and change delivery time if needed.
Postin 14 paketti (Finland only):
Posti brings the products you have ordered to the desired address and agrees on a delivery time with you. If customer is not available at the address of delivery or doesn't answer for phone calls, shipment will be delivered to nearest Posti outlet.
SmartPOST (Finland Only):
Customer cavn up the shipment from the selected Posti parcel poin.. Customer will receive an SMS with pickup code when the parcel has arrived to Posti parcel point.
Pickup from Beyond (Jyväskylä and Helsinki stores):
Customer can pickup ordered products from Beyond's store at Kauppakatu 18 Jyväskylä. In many cases products can be picked up onsame day between 11:00 -19:00. Customer will receive email when ordered products are ready for pickup.
Documents:
Order confirmation, receipt and delivery confirmation (with tracking number) will be send to customer automaticly when certain phase of order is prosessed. Commercial invoice will be attached onto parcel for orders shipping outside EU for possible customs clearance.
Returns from outside Finland:
Customer must inform seller (Beyond Oy) latest on 14 days after order has been signed off from carrier or local post office. Only unused products will be accepted in ruturn. Return will not be accepted it returned product is used or return is made after 14 days from arrival. Customer is in charge of all return costs (shipping/customs clearance) on all orders returned from outside Finland. When returned procuct/product arrive we will pay customer the total amount of the product/products. Original shipping costs from seller to customer will not be paid back. In case of a change of a product the new shipping costs from seller to customer are customers responsability.
Campaigns:
Discount code must be used when placing order. Discout won't be accepted or refunded after order is placed.
Cancellation fee:
If product has cancellation fee, it is marked with yellow background in product description. Cancellation fee is 10€ and it will be deducted from refund. Cancellation fee is valid if customer cancels the order or if seller cancels order in case of rule violations.